Με ΑΥΤΟ το φορολογικό περιμένετε ....ΑΝAΠΤΥΞΗ, βρε παλαβιάρηδες;!
Την ώρα που η Ελλάδα υποτίθεται ότι αγωνίζεται να φέρει επενδύσεις, να δώσει κίνητρα στους επιχειρηματίες να βάλουν τα κεφάλαια στην πραγματική οικονομία αντί να τα έχουν να "αβγαταίνουν" σε off shore φορολογικούς παράδεισους και δομημένα τραπεζικά προϊόντα, την ίδια ώρα προχωρά σε μια απίστευτη κίνηση, που δυνάμει απειλεί να μπλοκάρει πλήρως κάθε προσπάθεια για επένδυση:
- Μείωση φόρου μεταβίβασης στο 3%.Εκτός από το μέτρο-"βόμβα" του "καθολικού πόθεν έσχες", η φοροκαταιγίδα που θα... μαίνεται στην Ελλάδα από την Πρωτοχρονιά περιλαμβάνει και πολλά ακόμη μέτρα, τα περισσότερα εκ των οποίων χαρακτηρίζονται (επιεικώς) "φορομπηχτικά".
Αναλυτικά:- Φόρος υπεραξίας ακινήτων: στο 15% ο νέος συντελεστήςΌσοι πουλήσουν ακίνητο θα επιβαρυνθούν με φόρο υπεραξίας που υπολογίζεται με συντελεστή 15% επί της διαφοράς «τιμή πώλησης μείον τιμή αγοράς». Η τιμή πώλησης είναι αυτή που αναγράφει το συμβόλαιο. Η τιμή κτήσης είναι το τίμημα που αναγράφεται στο συμβόλαιο. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει τίμημα, η αξία βάσει της οποίας προσδιορίστηκε ο φόρος μεταβίβασης ακινήτου. Αν η τιμή κτήσης δεν μπορεί να προσδιοριστεί, θεωρείται ότι είναι μηδενική. Η υπεραξία μειώνεται ανάλογα με τα χρόνια διακράτησης του ακινήτου από 5% έως 39%.
- Ελεύθεροι επαγγελματίες: κανένα αφορολόγητοΟι φορολογούμενοι αυτοί, εξαιτίας των φορολογικών ανατροπών, θα κληθούν να πληρώσουν μεγάλα ποσά φόρου για τα φετινά εισοδήματα λόγω της κατάργησης του αφορολόγητου ορίου των 5.000 ευρώ, των φοροαπαλλαγών και της επιβολής φόρου 26% από το πρώτο ευρώ του ετήσιου εισοδήματος. Εάν το εισόδημα υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ, τότε το τμήμα του εισοδήματος μέχρι το επίπεδο των 50.000 ευρώ θα φορολογείται με 26% και το τμήμα του εισοδήματος πάνω από το επίπεδο των 50.000 ευρώ θα φορολογείται με 33%.
- Φοροαπαλλαγές: τέλος οι εκπτώσεις φόρου... για τα πάντα!Καταργούνται για τα εισοδήματα του 2014 οι εκπτώσεις φόρου (ισχύουν για τα φετινά εισοδήματα) που αφορούν δαπάνες σε:Δωρεές ασθενοφόρων, ιατρικών μηχανημάτων σε κρατικά και δημοτικά νοσοκομεία, καθώς και τροφίμων στην τράπεζα τροφίμων.Το ποσό μέχρι 1.500 ευρώ της διατροφής που καταβάλλεται από τον έναν σύζυγο στον άλλο.
- Φόρος μεταβίβασης ακινήτων: Δραστική μείωσηΜειώνεται στο 3%. Σήμερα ανέρχεται στο 8% για αξία έως 20.000 ευρώ και 10% για υψηλότερης αξίας μεταβιβάσεις ακινήτων. Με τη μείωση το φορολογικού συντελεστή ελαφρύνονται φορολογικά οι αγοραπωλησίες ακινήτων. Για παράδειγμα, κατά την πώληση ακινήτου αντικειμενικής αξίας 100.000 ευρώ, ο φόρος μεταβίβασης - για τον αγοραστή - φτάνει σήμερα τα 9.600 ευρώ. Μετά τη μείωση ο φόρος θα περιοριστεί σε 3.000 ευρώ.- Μισθωτοί-συνταξιούχοι: τα χαμηλά εισοδήματα θα υποφέρουνΑντιμέτωποι με πρόσθετους φόρους θα βρεθούν το 2014 εκατοντάδες χιλιάδες μισθωτοί και συνταξιούχοι με μεσαία εισοδήματα και οικογένειες με παιδιά. Μάλιστα, οι φόροι εισοδήματος που θα κληθούν να πληρώσουν πολλοί μισθωτοί με παιδιά θα είναι μεγαλύτεροι, ακόμη κι αν τα εισοδήματα που θα δηλώσουν για το 2013 είναι χαμηλότερα αυτών που δήλωσαν για το έτος 2012. Το ετήσιο εισόδημα των μισθωτών-συνταξιούχων φορολογείται με κλίμακα τριών συντελεστών φόρου: 22% για τα πρώτα 25.000 ευρώ, 32% για τα επόμενα 17.000 ευρώ, από τις 25.001 έως τις 42.000 ευρώ, και 42% για το επιπλέον ποσό, πέραν των 42.000 ευρώ. Το ποσό φόρου που προκύπτει από την κλίμακα αυτή θα μειώνεται κατά 2.100 ευρώ, εφόσον το ετήσιο εισόδημα είναι μέχρι 21.000 ευρώ. Για εισοδήματα πάνω από 21.000 ευρώ, η έκπτωση φόρου των 2.100 ευρώ μειώνεται κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον 1.000 ευρώ εισοδήματος και μέχρι το επίπεδο εισοδήματος των 42.000 ευρώ, στο οποίο η έκπτωση θα μηδενίζεται.
- Συμψηφισμός οφειλών: μια πολυαναμενόμενη αλλαγήΗ εφορία θα μπορεί να συμψηφίζει επιστροφές φόρων που οφείλει στους φορολογούμενους ακόμη και με μη φορολογικές οφειλές τους, δηλαδή ακόμη και με χρέη τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία, τους Δήμους και άλλους φορείς του στενού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
- Φόρος υπεραξίας μετοχών: αντικίνητρο για μεταβιβάσειςΘεσπίζεται φόρος υπεραξίας των μετοχών, ο οποίος θα υπολογίζεται με συντελεστή 15% στη διαφορά μεταξύ της τιμής κτήσης και της τιμής πώλησης των μετοχών.- Εισοδήματα από ενοίκια: αύξηση του συντελεστήΓια τα ενοίκια που θα εισπράξουν οι φορολογούμενοι το 2014 θα φορολογούνται με συντελεστή 11% (από 10% που ισχύει σήμερα) για τα πρώτα 12.000 ευρώ του συνολικού ετήσιου ποσού των ενοικίων και με φόρο 33% για τυχόν επιπλέον εισπραχθέντα ποσά ενοικίων πέραν του ετήσιου ορίου των 12.000 ευρώ. Παράλληλα, καταργείται ο συμπληρωματικός φόρος 1,5% σε όλα τα ακίνητα και 3% εφόσον η επιφάνεια της κατοικίας υπερβαίνει τα 300 τ.μ., ή πρόκειται για επαγγελματική μίσθωση.- Επιχειρήσεις: θα πληρώσουν περισσότεραΠερισσότερους φόρους φέρνει το 2014 στις επιχειρήσεις, αφού με τις φορολογικές αλλαγές προκύπτει: Αύξηση της φορολογίας των καθαρών κερδών των ομόρρυθμων και ετερόρρυθμων εταιρειών που τηρούν απλογραφικά βιβλία (πρώην β' κατηγορίας), από 20% σε 26% μέχρι το επίπεδο των 50.000 ευρώ και από 20% σε 33% για το υπερβάλλον ποσό. Η αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης θα ισχύσει για τα κέρδη της χρήση του 2013 που θα φορολογηθούν το 2014. Αύξηση της φορολογίας των κερδών των Ο.Ε. και Ε.Ε. που τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην Γ' κατηγορίας) από 20% σε 26%. Η αύξηση του συντελεστή φορολόγησης θα ισχύσει για τα κέρδη της χρήσης του 2013 που θα φορολογηθούν το 2014. Αύξηση της φορολογίας των κερδών των Α.Ε. και των ΕΠΕ από 20% σε 26%, για τη χρήση του 2013. Η επιβάρυνση περιορίζεται από τη μείωση του συντελεστή φορολογίας των μερισμάτων από 25% σε 10%.- Αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας: αυστηρά και για ένα δίμηνοΑπό την 1η Ιανουαρίου 2014 το αποδεικτικό ενημερότητας επιτρέπεται θα χορηγείται με ισχύ μέχρι 2 μηνών το πολύ και μόνο εφόσον ο φορολογούμενος που το ζητά δεν έχει καμία οφειλή προς το Δημόσιο, είτε ληξιπρόθεσμη είτε μη ληξιπρόθεσμη. Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος που ζητά το αποδεικτικό χρωστά κάποιο ποσό φόρου για το οποίο η προθεσμία καταβολής δεν έχει λήξει, η αρμόδια φορολογική Αρχή επιτρέπεται να του το χορηγήσει αλλά με πολύ περιορισμένη χρονική ισχύ, η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα μήνα.- Συγκεντρωτικές καταστάσεις: μηνιαία υποβολήΚαθιερώνεται η υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών ανά μήνα για όλους τους επιχειρηματίες και τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς επίσης και η υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων προμηθευτών ανά μήνα για όσους επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην βιβλία Γ' κατηγορίας) και ανά τρίμηνο για όσους τηρούν απλογραφικά βιβλία (βιβλία εσόδων-εξόδων ή πρώην Β' κατηγορίας). Στις συγκεντρωτικές καταστάσεις θα πρέπει να αναγράφονται πλέον υποχρεωτικά όλα τα εκδοθέντα και ληφθέντα τιμολόγια, ανεξαρτήτως αξίας συναλλαγών, καθώς και συγκεντρωτικά δεδομένα για τις λιανικές συναλλαγές.- Νέος ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων: πιο πολλάΘα επιβάλλεται και συμπληρωματικός φόρος για τους ιδιοκτήτες αστικών ακινήτων αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ.
- Αγροτικά εισοδήματα: φορολόγηση με 13%Όποιος φορολογούμενος είναι κατ' επάγγελμα αγρότης και αποκτά εισόδημα από γεωργική δραστηριότητα θα φορολογείται για το εισόδημα αυτό με συντελεστή 13% από το πρώτο ευρώ. Οι αγρότες υποχρεώνονται να τηρούν βιβλία εσόδων και εξόδων και να εκδίδουν παραστατικά πώλησης των προϊόντων, αλλά και να λαμβάνουν τιμολόγια για τις αγορές τους.
Αποδείξεις: Παραμένουν, αλλά... ουδείς γνωρίζει πώςΜισθωτοί και συνταξιούχοι θα πρέπει να συγκεντρώσουν αποδείξεις που αντιστοιχούν στο 10% του εισοδήματός τους και μέχρι του ποσού των 10.500 ευρώ, αντί 25% που ισχύει για τα φετινά εισοδήματα. Ωστόσο, το μέτρο των αποδείξεων μπορεί να εξελιχθεί σε φορολογική παγίδα. Και αυτό γιατί μπορεί μεν να απαιτούνται λιγότερες αποδείξεις, αλλά το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει καθορίσει ακόμη ποιες αποδείξεις θα δέχεται η εφορία.Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται να "μετράνε" αποδείξεις μόνο από ορισμένους επαγγελματικούς κλάδους που βρίσκονται ψηλά στη λίστα της φοροδιαφυγής, όπως από συνεργεία αυτοκινήτων, λαϊκές αγορές, υδραυλικούς, δικηγόρους, ταβέρνες, μπαρ και όχι από τα σούπερ-μάρκετ και τα πολυκαταστήματα. Ωστόσο, τα περισσότερα νοικοκυριά δαπανούν μεγάλο μέρος των εισοδημάτων τους σε αγορές κυρίως στα σούπερ-μάρκετ και σε είδη πρώτης ανάγκης, με αποτέλεσμα πολλοί φορολογούμενοι να μην καταφέρουν το επόμενο έτος να συγκεντρώσουν τις απαιτούμενες αποδείξεις και να πληρώσουν έξτρα φόρο 22% στο ακάλυπτο ποσό των αποδείξεων.Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται το ενδεχόμενο να εξαιρέσουν από το μέτρο των αποδείξεων κάποιες κατηγορίες μισθωτών και συνταξιούχων με χαμηλά εισοδήματα.
Επιμέλεια: Γιώργος Ψαρουλάκης από το NeaKriti.gr
http://antilogos-gr.blogspot.com
Super User
E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.Τελευταία άρθρα από τον/την Super User
- ΑΣΕ–ΠΑΜΕ: Τελικά η ηλεκτρονική κάλπη είναι «νοθεία» ή όχι;
- ΑΣΕ–ΠΑΜΕ: Τελικά η ηλεκτρονική κάλπη είναι «νοθεία» ή όχι;
- Στην εκπομπή «Πολιτική Γυμναστική» με τον Νίκο Ξανάλατο μίλησε η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη, με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψή της στην Πάτρα και τα ζητήματα που τέθηκαν προς το Υπουργείο.
- PISA: Η Ευρώπη κάτω από τη βάση – Σήμα κινδύνου για την πορεία των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων
- Εγκαινιάστηκε το 20ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Χανίων
Προσθήκη σχολίου
Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.
Please wait...